KTW

New

prospects

TRUSTED US

Create a unique community with us.
Join to the group of our tenant.

  • Europe

    Location in the heart of Central Europe ensures fast transportation

    • 3 AIRPORTS

      within 100 km from Katowice

    • 185 FLIGHTS

      offered by 3 international airports in Katowice, Krakow and Ostrava

    • 4.8 million PASSANGERS

      hosted by Katowice Airport

    • 6.8 million PASSANGERS

      hosted by Krakow Airport

  • Region

    Convenient location on national and European transportation web

    • 2.3million

      residents in the entire metropolitan area

    • 1.585 KM2

      of urbanised area

    • 45 MIN

      to Krakow, the cultural capital of Poland and sector of modern business services

  • City

    There are a large number of bus and tram lines as well as a developed regional railway system at the disposal of the residents of the city

    • 515 Lines

      of public transport in the metropolitan area
      and neighbouring cities

    • 1500 KM

      of bike lanes in the metropolitan area

  • 9 July 2020

    Kolejne powierzchnie .KTW I zagospodarowane przez najemców

    Przestrzenie .KTW I zapełniają się. Oprócz pracowników powracających z home office, w biurowcu pojawiają się nowi rezydenci. Swój salon otworzyła marka Miele – to pierwszy taki punkt sprzedaży w południowej Polsce. Do przeprowadzki szykują się także inżynierowie z Sii Polska. Na powierzchni najmu trwają intensywne prace aranżacyjne, a otwarcie biura zaplanowano na wrzesień.

    More

    Nowy najemca wyposaży klientów w wyjątkowe doświadczenia

    Salon marki Miele, producenta najwyższej klasy urządzeń AGD, został otwarty na parterze .KTW I. Lokal zajmuje powierzchnię 182 mkw. Jest położony we wschodniej części budynku i sąsiaduje z placówką mBank. Wejście znajduje się od strony ul. Olimpijskiej, nieopodal wjazdu do parkingu podziemnego. Salon uruchomił swoją działalność 29 czerwca, a klienci mogą go odwiedzać od poniedziałku do soboty, z zachowaniem wymaganych obostrzeń sanitarnych. Czego mogą oczekiwać?

    W .KTW I Miele prezentuje nowoczesny koncept sprzedażowy pod nazwą „Miele Experience Center”. Koncentruje się on na interakcji klienta z urządzeniami. Aktywne strefy kuchni, pralnictwa i odkurzaczy pozwalają odwiedzającym przetestować dostępne modele i sprawdzić ich funkcjonalności. W wyborze wyposażenia AGD można liczyć na wsparcie profesjonalnych doradców. Producent zapowiada, że w salonie będą organizowane wydarzenia specjalne dla klientów, m.in. warsztaty kulinarne i dedykowane pokazy.

    – Prestiżowa lokalizacja i najwyższa jakość przestrzeni w .KTW I idealnie korespondują z charakterem naszej marki. W Miele stawiamy na innowacyjność i najlepsze wzornictwo, dlatego zdecydowaliśmy się ulokować nasz nowy salon w biurowcu, który również reprezentuje to podejście. W Miele Experience Center Katowice udostępniamy największą ekspozycję urządzeń w południowej Polsce. Do dyspozycji gości pozostaje multimedialny system wizualizacji, a nasi doradcy służą pomocą przy wyborze różnych kategorii urządzeń. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów organizujemy różnego rodzaju warsztaty, m.in. warsztaty kulinarne prowadzone przez wybitnych szefów kuchni. Zachęcamy do doświadczania z Miele – mówi Marcin Szot, Direct Sales Manager, Miele.

    Parter biurowca .KTW I w pełni zagospodarowany

    Miele Experience Center w Katowicach jest trzecim punktem sprzedażowym marki w Polsce, po Warszawie i Gdańsku. Zgodnie z założeniami, ma obsługiwać klientów z całej południowej części kraju, od Podkarpacia po Dolny Śląsk. Salon zajął ostatnią wolną powierzchnię na parterze .KTW I.

    – .KTW I dostarcza już wszystkie podstawowe usługi, niezbędne dla najemców i ich pracowników na co dzień. W budynku działają kantyna i restauracja, kiosk, dwie placówki bankowe i kancelaria notarialna. Salon Miele doskonale uzupełnia i urozmaica tę ofertę. Jesteśmy przekonani, że wśród użytkowników biurowca znajdzie wielu klientów, podobnie jak wśród nabywców nowych mieszkań w Katowicach, m.in. w Pierwszej Dzielnicy, której jesteśmy inwestorem. Bardzo cieszy fakt, że przedstawiciele marki chcą aktywnie włączyć się we wzmacnianie społeczności .KTW. Już dziś rozmawiamy o współorganizacji eventów dla najemców, które będą sprzyjać integracji, a także tworzyć szansę na budowanie relacji biznesowych pomiędzy rezydentami  biurowca – informuje Szymon Grabara, Leasing Manager, TDJ Estate.

    Zaawansowane prace adaptacyjne w biurze Sii Polska

    W .KTW I trwają także przygotowania do otwarcia nowej siedziby Sii Polska. Firma zajmie w biurowcu dwie kondygnacje (poziomy +3 i +4) o łącznej powierzchni ok. 3 tys. mkw. Prace adaptacyjne są w toku. Powstają m.in. ściany działowe, podłogi podniesione oraz instalacje nadsufitowe. Wraz z zakończeniem procesu aranżowania biura, zostanie ono przekazane najemcy. Pierwsi pracownicy pojawią się w nim już we wrześniu – wtedy ma nastąpić oficjalne rozpoczęcie pracy z nowej lokalizacji.

  • 28 May 2020

    .KTW I gotowe na powrót pracowników do biur

    W ostatnich tygodniach większość najemców .KTW I wdrożyła plany ciągłości działania (BCP) i pracowała w trybie zdalnym. W biurowcu przebywało ok. 20 proc. spośród wszystkich regularnych użytkowników. Teraz firmy przygotowują się na powrót do biur. Inwestor, we współpracy z zarządcą obiektu, wdrożył szereg środków ochrony, które mają pomóc w bezpiecznym funkcjonowaniu rezydentów w „nowej normalności”.

    More

    – W ślad za stopniowym odmrażaniem gospodarki i znoszeniem obostrzeń, najemcy .KTW I chcą wrócić do pracy w swoich biurach. Naszym priorytetem jest, aby pomimo nowych warunków, nadal czuli się tu komfortowo i bezpiecznie. Wspólnie z zarządcą nieruchomości, firmą Colliers International, opracowaliśmy szereg procedur, które to zapewnią. Przygotowanie biurowca było dla nas o tyle prostsze, że o ważne rozwiązania zadbaliśmy już na etapie projektowym. Mowa tu m.in. o najwyższej jakości systemach wentylacji i bezdotykowych systemach uruchamiania bramek kontrolnych oraz wind – informuje Marta Jełowicka-Gabor, property manager, TDJ Estate.

    Zaawansowane rozwiązania w zakresie wentylacji powietrza

    W .KTW I działa wydajny, a przede wszystkim bezpieczny system wentylacji. Przefiltrowane, nawilżone i schłodzone (lub ogrzane) – w zamkniętym systemie adiabatycznym – powietrze trafia na powierzchnie najmu i do części wspólnych. Nawiew jest oddzielony od wywiewu, dzięki czemu świeże powietrze nie ma kontaktu ze zużytym, na żadnym etapie obiegu. Dwa niezależne układy kanałów wentylacyjnych uniemożliwiają przedostawanie się powietrza pobieranego z jednej powierzchni na inną. Centrale wentylacyjne wraz z towarzyszącym im osprzętem podlegają regularnym, autoryzowanym przeglądom technicznym. Dostęp do tych urządzeń jest ściśle kontrolowany i powierzany serwisantom, których stan zdrowia nie budzi żadnych wątpliwości.

    Maszyneria systemu wentylacyjnego tłoczy do wnętrza biurowca 40 m3 powietrza na godzinę na każdą osobę, co o 1/3 przewyższa normy zdefiniowane przepisami BHP. Większa ilość nawiewanego świeżego powietrza zapewnia lepszą jakość wentylacji, wpływając pozytywnie na komfort pracy.

    Najemcy gotowi na ograniczenia w trosce o wspólne bezpieczeństwo

    – Ostatnie tygodnie utwierdziły nas w przekonaniu, że społeczność .KTW jest silna, zintegrowana i dba o wspólne dobro, nawet w warunkach kryzysu. Modelowa współpraca inwestora, zarządcy, najemców i podwykonawców pozwoliła szybko zareagować na zmieniającą się sytuację i wdrożyć procedury prewencyjne. Obecnie rozwijamy te zalecenia, szczegółowo analizując potrzeby pracowników oraz uwarunkowania zewnętrzne. Jesteśmy przekonani, że dzięki wspólnemu wysiłkowi możemy cieszyć się bezpiecznym środowiskiem pracy w .KTW I – dodaje Marta Jełowicka-Gabor.

    Wprowadzone zmiany i rekomendacje dotyczą m.in. użytkowania stref wspólnych, ograniczenia wizyt kurierów i gości z zewnątrz, odbierania powierzchni przez nowych najemców w trybie zdalnym oraz ścisłej kontroli służb technicznych i ekip odpowiadających za nieprzerwaną realizację prac adaptacyjnych dla nowych najemców.

    Środki ochrony w częściach wspólnych w biurowcu

    W oczekiwaniu na powrót pracowników zostały przygotowane nowe zasady korzystania z przestrzeni wspólnych, tj. recepcji i holu wejściowego, ogólnodostępnych węzłów sanitarnych, wind, klatek schodowych, palarni, parkingów podziemnych, rowerowni oraz placów zewnętrznych. We wszystkich tych strefach pojawiły się plakaty informacyjne, zawierające instrukcje dotyczące m.in. poprawnego mycia dłoni, zakładania maseczek i rękawiczek, zachowania wymaganych odstępów oraz zaleceń
    w zakresie korzystania z szatni dla rowerzystów.

    Aktualnie do biurowca można wejść przez drzwi obrotowe, dostając się do wnętrza budynku w sposób bezdotykowy. Po przejściu przez drzwi, należy zdezynfekować dłonie za pomocą dedykowanego dozownika. W częściach wspólnych został wprowadzony obowiązek zakrywania ust i nosa. Wymagane jest również zachowanie należytej odległości względem innych osób – przestrzeganie tej zasady ułatwią przygotowywane poziome oznakowania. Przy ladzie recepcyjnej wydzielono specjalną strefę, która zapewni utrzymanie odpowiedniego dystansu, co zwiększy bezpieczeństwo, zarówno użytkowników, gości budynku, jak i pracowników recepcji.

    Pracownicy, tak jak dotychczas, dostaną się do swoich biur bezkontaktowo. Przy przekraczaniu bramek kontroli, automatycznie wywołana zostanie winda z zaprogramowaną destynacją. Zmianie uległ jednak limit korzystających z jednej kabiny w tym samym czasie. Według rekomendacji może w niej przebywać jednocześnie do 3 osób. Tu także należy zachować dystans. Wietrzenie wind odbywa się w sposób grawitacyjny, podczas poruszania się w szachtach, co znacząco ogranicza ryzyko wymiany powietrza pomiędzy windą a holem na piętrze, na którym winda akurat się zatrzymuje.

    W celu redukcji ryzyka zakażenia do minimum, a jednocześnie pamiętając o konieczności prowadzenia przez najemców niezakłóconych procesów biznesowych, pracownicy firm obsługujących budynek – technicy, wykonawcy prac serwisowych – zostali zobowiązani do przestrzegania rygorystycznych reguł dostępu do pracy, związanych z ich stanem zdrowia oraz historią podróży odbytych w ostatnim czasie. Pracownicy zostali wyposażeni w niezbędne w obecnej sytuacji rękawiczki oraz poinstruowani co do koniecznych zasad higieny. Ponadto serwis sprzątający prowadzi wzmożoną dezynfekcję, regularnie odkażając powierzchnie wspólne. Inwestor rozważa też zastosowanie rozwiązań bazujących na ozonowaniu oraz promieniowaniu UV, które ma właściwości biobójcze.

     

    Identyfikacja COVID-19 na terenie .KTW I – jakie działania zostaną podjęte?

    Dotychczas nie stwierdzono w .KTW I żadnego przypadku osoby zakażonej wirusem SARS-CoV-2, aczkolwiek na wypadek zaistnienia takiej sytuacji została przygotowana specjalna procedura. Służby ochrony prześledzą dane z kamer i budynkowego systemu kontroli dostępu. Przeprowadzony zostanie także wywiad z najemcą zatrudniającym zakażoną osobę. To pozwoli ustalić, w jakim czasie przebywała ona w biurowcu, w których strefach podejmowała aktywności i z kim miała bezpośredni kontakt. Dzięki temu szybko i skutecznie zostaną zidentyfikowane osoby wymagające poddania kwarantannie. Kolejne działania będą podejmowane w porozumieniu z Sanepidem. Do 12 godzin od chwili przyjęcia zgłoszenia o zakażeniu strefy wspólne w budynku zostaną zdezynfekowane, a najemca – we współpracy z zarządcą – zorganizuje dezynfekcję wynajmowanej powierzchni.

    Nowe zasady będą obowiązywać w biurowcu do odwołania. Wypracowane rozwiązania i wytyczne, choć wdrożone jako odpowiedź na warunki wynikające z pandemii COVID-19, zapewnią ochronę nie tylko w obecnej sytuacji, ale i w przyszłości, gdyby wystąpiło podobne zagrożenie. Dotyczy to także konstruowanego obecnie budynku .KTW II, gdzie zaprojektowano analogiczne systemy. Ponadto dział techniczny, we współpracy z projektantami Medusa Group, pracuje nad wdrożeniem w kompleksie dodatkowych technologii, które jeszcze bardziej podniosą komfort i bezpieczeństwo użytkowników.

    Społeczność .KTW zjednoczona w walce z koronawirusem

    – W obliczu kryzysu związanego z pandemią koronawirusa podjęliśmy wielotorowe działania. Przede wszystkim zatroszczyliśmy się o bezpieczeństwo naszych najemców i pracowników. Poszukiwaliśmy też sposobu na wsparcie partnerów, którzy znaleźli się w najgorszym położeniu. Zespół odpowiedzialny za komercjalizację opracował elastyczne rozwiązania dotyczące warunków najmu. Bardzo chcieliśmy wesprzeć także służby medyczne, dlatego zorganizowaliśmy akcję „.KTW Community dla medyków”. Wspólnie z najemcami zebraliśmy fundusze, dzięki którym pracownicy Gastromall Group, właściciela Isto i City Break, przygotowali 3 200 posiłków dla personelu Szpitala Specjalistycznego w Chorzowie,
    a nasi sprawdzeni dostawcy przekazali 200 kg słodyczy. Część najemców przekierowała też swoje dostawy owoców na rzecz szpitala, łącznie podarowując ponad 300 kg przekąsek. To wszystko pokazuje potencjał i sprawczość społeczności .KTW, które napawają nas dumą – podsumowuje Katarzyna Pudłowska, marketing team leader, TDJ Estate.

TDJ Group

For several years, TDJ Group has been continuously carrying out the diversification process of the sectors in which it implements its investment projects

Read more

Contact

  • tel. +48 32 832 00 00
  • e-mail: biuro@ktw.com.pl
  • W. Roździeńskiego 1,
    40-202 Katowice

Social media